Czym się różni Dywizja 0 od 1 ? | Maluch Trophy
17444
page-template-default,page,page-id-17444,theme-bridge,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,columns-4,qode-theme-ver-17.2,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-5.6,vc_responsive

Czym się różni Dywizja 0 od 1 ?

Przede wszystkim Dywizja 0 powstała za prośbą zawodników, którzy chcieli niższym kosztem się ścigać. Dlatego Dywizja 0 jest tak zrobiona , aby auto było jak najmniej zmodyfikowane, lecz przystosowane do ścigania.

Nadwozie

Tutaj różnicy w wadze auta w porównaniu z Div 1 nie ma – wynosi tyle samo , czyli 630kg – auto razem z kierowcą.

Lecz w Div 0 nie możemy stosować:

  • lekkich klap z laminatu jak w D1
  • lekkich szyb z poliwęglanu jak w D1
  • poszerzeń błotników jak w D1
  • oraz poprawiać aerodynamiki laminatami np. nakładki na słupki przednie

Hamulce – w obu dywizjach są takie same czyli bębnowe na 4 koła. W dywizji 1 można zastosować mocniejszą pompę hamulcową (numery podany w regulaminie).

Opony – w obu dywizjach muszą mieć homologację drogową. Opony zależnie od felg 12″ lub 13″

Napęd

Tutaj jest największa różnica w stosunku do Div 1, ponieważ w Div 0:

 

SILNIK

 

  • głowica jest na seryjnych zaworach i może być max 3mm splanowana (min wysokość głowicy to 85mm)
  • w gaźniku można jedynie wymienić dysze , nie można nic obrabiać , a gardziel oraz przepustnica ma wymiary seryjne
  • układ korbowo tłokowy nie może nosić śladów obróbki , ma pozostać seryjny. Maksymalna pojemność to 3 szlif czyli 662cm3
  • koło zamachowe seryjne
  • pompa paliwa seryjna
  • układ zapłonowy tylko seryjny: aparat zapłonowy lub seryjny moduł zapłonowy elektroniczny ( nie można stosować czerwonego modułu)
  • wałek rozrządu dowolny
  • układ wydechowy dowolny
  • układ dolotowy seryjny (można dokonać modyfikacji w górnej pokrywie wentylatora)
  • można stosować chłodnicę oleju
  • reszta osprzętu seryjna

SKRZYNIA BIEGÓW

  • w Div 0 seryjna , przełożenia muszą pozostać seryjne
  • w Div 1 na bazie seryjnej skrzyni , można dowolnie zmieniać przełożenia poszczególnych biegów oraz głównego.

Podsumowując

Auta są do siebie bardzo podobne z zewnątrz, jeżeli zawodnik zechce przejść do wyższej Dywizji 1 , to praktycznie wystarczy na początek zmienić skrzynie i silnik. I to jest fajne!

Numeracja jest analogiczna jak w innych Dywizjach czyli: D0 zaczynają się numery od 000 , D1 zaczynają od 100 , a w D2 od 200.