DIV1 to auta mniej zmodyfikowane, zbudowane na podzespołach fabrycznych. Z założenia jest to Dywizja tańsza, ponieważ nie wymaga zakupu drogich części, mimo to mamy szerokie pole do popisu podczas modyfikacji seryjnych rozwiązań.
Maluchy w tej dywizji muszą mieć oryginalną konstrukcję silnika chłodzonego powietrzem o pojemności 662 cm3. Dopuszczone zostały przeróbki na podstawie seryjnie zamontowanych cylindrów, tłoków, korbowodów. Można zmienić specyfikację wałka rozrządu, a głowica oraz gaźnik muszą pozostać z seryjnym kolektorem dolotowym. Dodatkowo można zastosować układ chłodzenia oleju.
Skrzynia biegów fabryczna – 4 biegowa ale można zmieniać przełożenia dowolnie.
Układ hamulcowy musi pozostać w budowie fabrycznej, czyli bębnowe hamulce na obu osiach.
Obowiązkowo należy obniżyć zawieszenie oraz utwardzić, jednak budowa ma pozostać fabryczna – resor z przodu, sprężyny na tyle, wahacze seryjne. Można zmienić elementy gumowo-metalowe na mocniejsze np. uniball.
W D1 regulamin dopuszcza używanie kół o średnicy 12″ lub 13″, a szerokość felgi nie może przekroczyć 6″. Opony muszą mieć homologację drogową.
Malucha można poszerzyć oraz zmienić jego wagę, jednak masa auta z kierowcą nie może być mniejsza niż 630 kg.
Całe wyposażenie bezpieczeństwa musi być homologowane i zgodne z załącznikiem J.