Maluch Trophy | Jak zacząć się ścigać w Maluch Trophy?
1945
page-template-default,page,page-id-1945,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-17.2,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-5.6,vc_responsive

Jak zacząć się ścigać w Maluch Trophy ?

Odpowiedź jest dość prosta, jeżeli zrobisz wszystko z tego artykułu to będziesz nie tylko mógł/mogła jeździć w Maluch Trophy. Będzięsz mógł/mogła ściagać się w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski , Mistrzostwach Polski Rallycross oraz w Górskich Samochodowych Mistrzostwach Polski, a to dlatego , że licencja którą zdobędziesz zezwala na udział właśnie w tych imprezach oraz w imprezach tego typu za granicą Polski. Dowiesz się też ile to wszystko będzie Cię kosztować.

W skrócie wygląda to tak:

  • zapisujesz się do automobilklubu ( lista klubów w Polsce )
  • opłacasz roczną składkę klubową
  • robisz 3 zdjęcia do licencji (takie jak do dowodu osobistego)
  • robisz Kurs na certyfikat i licencję kierowcy wyścigowego ( lista kursów )
  • zdajesz egzamin na certyfikat i licencję kierowcy wyścigowego
  • robisz badania lekarskie (ważne 6 miesięcy)
  • uzyskujesz orzeczenie psychologiczne z pracowni badań psychologicznych (zazwyczaj na 5lat)
  • opłacasz koszta wydania licencji oraz roczną składkę na licencję ok.520zł
  • otrzymujesz licencję od PZM, którą odbierasz w swoim klubie
  • Twój klub musi wydać pisemną zgodę na starty zawodnika w danym roku
  • możesz się już ścigać 🙂

1. Zacznij od zapisania się do automobilklubu w Twojej okolicy, lub w innym rejonie – to zależy od upodobań.

W klubie do którego się zapisałeś na pewno wytłumaczą Ci co masz zrobić aby zdobyć licencję kierowcy wyścigowego typu BC/BC Junior.
Po wybraniu klubu i opłaceniu składki, na stronie Polskiego Związku Motorowego odnajdziesz informację gdzie i w jakim terminie organizowane są aktualnie kursy na licencję https://www.pzm.pl/samochody/szkolenia-i-kursy. Dzwonisz i  zapisujesz się na wybrany kurs.

2. Licencja B,C. W większości kursów wygląda to tak, że jednego dnia odbywa się kurs teoretyczny, a następnego praktyka i egzamin.

Na kursie dowiadujemy zasad panujących na torze wyścigowym, co oznaczają kolorowe flagi , światła, jak wyglądają procedury startu itd. Regulaminy należy wykuć na blachę.  Drugiego dnia (niedziela) kurs praktyczny na torze w Poznaniu, oraz tego samego dnia (niedziela) egzamin praktyczny, a po nim egzamin. Kurs można odbyć zwykłym samochodem osobowym. Musisz posiadać odpowiedni kask .

3. Po pozytywnym zdaniu kursu otrzymamy wnioski o przyznanie licencji oraz certyfikatu.

Razem z wnioskami musimy mieć załączone 3 zdjęcia do licencji (takie jak do dowodu osobistego).
Więcej w tym temacie dowiesz się na stronie www.pzm.pl lub w swoim klubie.

4. Rejestracja w Insaidzie. Na stronie internetowej Polskiego Związku Motorowego  uruchomiony został serwis Inside PZM http://inside.pzm.pl ,w którym prowadzona jest baza zawodników oraz rejestr licencji sportu samochodowego.

Każdy zawodnik ma obowiązek rejestracji w serwisie Inside PZM, oraz umieszczenie w nim skanów dokumentów: licencji , książeczki zdrowia , prawa jazdy , dowodu rejestracyjnego itd. Za brak skanów jest kara na zawodach podczas odbioru administracyjnego w wysokości 300zł.

5. Następnym krokiem są badania lekarskie przeprowadzone przez lekarza posiadającego specjalizację medycyny Sportowej. Do lekarza należy udać się z następującymi dokumentami:

  • wniosek o przyznanie licencji ( otrzymany na kursie )
  • wniosek o przyznanie certyfikatu ( otrzymany na kursie )
  • musisz dowiedzieć się jakie badania powinieneś przeprowadzić aby uzyskać orzeczenie

6. Dalej musisz uzyskać  Orzeczenie z Pracowni Badań Psychologicznych na załączonym -> tutaj <- druku.

7. Po zrealizowaniu warunków w/w należy wypełnić wszystkie załączone druki.

Z trzema fotografiami, orzeczeniem psychologicznym i potwierdzeniem przelewu na kwotę 520zł oraz złożyć w macierzystym Automobilklubie. Wsnioski wraz z załącznikami zostaną przesłane do zarządu Głównego PZM w Warszawie, gdzie dokonana zostanie rejestracja, a następnie wydana licencja i karta zdrowia. Więcej na www.pzm.pl

8. Odbiór licencji oraz karty zdrowia odbywa się zazwyczaj w macierzystym Automobilklubie.

9. Możesz już walczyć o tytuł Mistrza Polski !

Uff…Dużo zadań do spełnienia. Ale nie przejmuj się, bo wygląda to tylko tak strasznie na papierze. Realnie jest do dużo prostsze. Kilka podpowiedzi z naszej strony: Jeśli zamierzasz ścigać się tylko w wyścigach płaskich, to zapisz się do klubu, który ma taki tor. Jeśli zapiszesz się do takiego automobilklubu, będziesz mógł korzystać z profitów, tańszych treningów. Jeżeli nie wiesz jak zrobić badania lekarskie, gdzie kupić paliwo napisz do nas.

10. Podsumujmy jednorazowe koszta uzyskania licencji:

  • kurs na licencję ok.800zł
  • badania na pół roku ok.120zł
  • badania psychologiczne na 5 lat ok.100zł
  • zdjęcia ok. 25zł
  • opłata za licencja roczna 500zł
  • koszt wydania licencji 20zł

Suma to ok. 1585zł , nie przerażajmy się tą ceną. Wliczone w to jest kurs praktyczny na wyścigowym torze – niezapomniane wrażenia!  Kurs teoretyczny oraz badania.

Należy pamiętać , że licencję opłaca się co roku, a koszt jej wznowienia wynosi 500 zł. Licencja jest ważna na dany rok, więc polecamy przemyśleć termin opłacenia licencji. Można zdać egzaminy w listopadzie 2017 , a licencje wyrobić na rok 2018. Tak samo warto przemyśleć termin lekarskiego badania półrocznego, aby pokrył się z kalendarzem Maluch Trophy.

Ok super, masz to! Teraz nadszedł czas przygotowania auta do wyścigu 🙂

Powodzenia życzy cały zespół „Maluch Trophy”.