Maluch Trophy | Regulamin techniczny
17225
page-template-default,page,page-id-17225,page-parent,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-17.2,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-5.6,vc_responsive

REGULAMIN TECHNICZNY GRUPY MALUCH-TROPHY zał nr 5

(Strona PZM z regulaminami i zał. https://www.pzm.pl/regulaminy/wyscigi-samochodowe)

(20.02.2019)

1. USTALENIA OGÓLNE

1.1. Organizacja Maluch-Trophy rozgrywany jest w ramach klasy historycznej WSMP w oparciu o regulamin ramowy WSMP. Nadzór nad przebiegiem Maluch Trophy sprawuje Główna Komisja Sportu Samochodowego PZM (GKSS). Dopuszcza się wszystkie wersje Fiata 126p włoskie i polskie, z silnikami chłodzonymi powietrzem, oprócz Fiata 126p cabrio. Brak ograniczenia roku produkcji.

1.2. Podział grupy Maluch-Trophy na dywizje.

Grupa Maluch Trophy jest klasą historyczną WSMP, gdzie dopuszcza się podział na następujące dywizje (tylko w przypadku zebrania się 5 zawodników w danej dywizji):

• dywizja 0

• dywizja 1

• dywizja 2

2. OGÓLNE PRZEPISY DOTYCZĄCE KIEROWCY

2.1. Każdy kierowca – jako członek „Maluch-Trophy” – zobligowany jest do uiszczenia opłaty rocznej w wysokości 250,- PLN, w terminie do końca marca 2019 r. na konto podane na stronie www.maluch-trophy.pl W ramach opłaty rocznej kierowca dostaje numery startowe wraz z polami (2 na drzwi i 1 na przednią klapę) oraz naklejkę z numerem dywizji. W bieżącym sezonie numery startowe przydzielane są wg wyników klasyfikacji generalnej poprzedniego sezonu.

2.2. Reklama obowiązkowa organizatora. Każdy zawodnik jest zobowiązany do umieszczenia reklamy organizatora na samochodzie sportowym, w szczególności naklejka www.maluch-trophy.pl umieszczona z przodu samochodu na pasie przedniej szyby oraz z tyłu samochodu na tylnej klapie, pod kratkami. Wszystkie naklejki są udostępniane przez organizatora. Kierowca może uwolnić się od tego obowiązku poprzez uiszczenie opłaty w wysokości dwukrotnego wpisowego.

2.3. Wyposażenie bezpieczeństwa kierowcy zgodne z Załącznikiem „L” FIA rozdział 3.

3. OGÓLNE PRZEPISY DOTYCZĄCE SAMOCHODU

3.1. Wszystkie modyfikacje, które nie są wyraźnie dozwolone niniejszym regulaminem są zabronione.

3.2. Karta Zgodności Historycznej i Technicznej PZM (KZHiT)

3.2.1. Zalecane jest wypełnienie KZHiT przez zawodnika/kierowcę, co w przyszłości ułatwi zainteresowanym uzyskanie paszportu HTP FIA.

3.2.2. KZHiT (stanowiąca zał. nr 12), powinna być starannie wypełniona, uzupełniona o czytelne zdjęcia samochodu i przekazana do zatwierdzenia Delegatowi Technicznemu. Po jej weryfikacji, zaakceptowany i podpisany egzemplarz KZHiT zostanie przekazany zawodnikowi/kierowcy na najbliższych zawodach.

3.2.3. KZHiT jest uzupełnieniem Książki samochodu sportowego i jeśli została wydana powinna być okazywana na każde żądanie sędziów technicznych na zawodach (szczególnie na BK 1). Każdy samochód biorący udział w zawodach musi mieć wydaną Książkę samochodu sportowego (KSS).

3.2.4. W przypadku dokonania modyfikacji samochodu zmieniającej informacje zapisane w KZHiT, należy ją zaktualizować i ponownie przekazać do zatwierdzenia.

3.3. Nadwozie

3.3.1. Nadwozie może być odchudzone, do wagi minimalnej odpowiedniej dywizji i obspawane. Jakiekolwiek zmiany struktury nośnej nadwozia samonośnego są niedozwolone. Szczegóły zmian w szkielecie nadwozia muszą być uzgodnione z delegatem technicznym WSMP. Konstrukcja musi zostać taka, jaka była oryginalnie: zmiana na ramę rurową z nadwoziem z laminatu jest zabroniona. Zezwala się na usunięcie fotela pasażera, tylnej kanapy, wykładzin i wygłuszeń, oraz masy bitumicznej z wnętrza nadwozia, a także fabrycznej konserwacji podwozia.  Nawiew na szybę musi być sprawny. Nadwozie nie może być wzmocnione przez dodanie materiału, może jednak być obspawane.

3.3.2. Seryjne zamknięcia klap przednich i tylnych muszą być usunięte, i zastąpione przez co najmniej 2 dodatkowe zewnętrzne zamknięcia bezpieczeństwa. Seryjne rączki do otwieranie klap z wewnątrz samochodu muszą być zdjęte. Tylna klapa może być częściowo otwierana.

3.3.3. Drzwi muszą być wykonane z oryginalnego fabrycznego materiału. Oboje drzwi muszą być otwieralne. Należy również zachować oryginalny sposób zamykania (zawiasy). W przypadku modyfikacji konstrukcji drzwi, wymagane jest zastosowanie dwóch pałąków bocznych, zgodnie z art. 253-8.3.2.1.2 rys. 253-9, 253-10 lub 253-11 zał. J (patrz art. 2.4.). Oboje drzwi muszą być wyposażone w oryginalną belkę usztywniającą. W Dywizji 0  tapicerki drzwi musza pozostać seryjne, zezwala się jednak na usuniecie oryginalnych kieszeni drzwi, jeśli kolidują one z bocznym elementem klatki bezpieczeństwa. W takiej sytuacji można wykonać dodatkowy uchwyt służący do zamykania drzwi.

3.3.4. Tylne spojlery są zabronione – prócz elementów nadwozia pochodzących z epoki objętej homologacją. Nie wolno stosować wlotów powietrza na dachu i pokrywie przedniej. Boczne wloty powietrza w oryginalnym miejscu, lub w tylnych bocznych szybach są dozwolone.

3.3.5. Przednie i tylne zderzaki mogą być zdjęte. Progi i zderzaki „tuningowane” są zabronione.

3.3.6. Malowanie samochodu w kolorach odblaskowych, jak również malowanie w sposób przypominający służby policyjne, karetki, wozy strażackie, itd. jest zabronione.

3.3.7. Imię i nazwisko kierowcy, grupa krwi, i narodowość muszą być umieszczone na drzwiach po obu stronach, za pomocą naklejki w formacie 31 x 4 cm.

3.4. Szyby

3.4.1. Szyba czołowa musi być dopuszczona do ruchu na drogach publicznych, o czym świadczy oznakowanie. Szyba przednia musi być wykonana ze szkła warstwowego „klejonego”. Mogą być zastosowane dodatkowe mocowania przedniej szyby. Dozwolony jest pas przeciwsłoneczny na szybie przedniej pod warunkiem, że umożliwia on kierowcy widzenie sygnalizacji.

3.4.2. Boczne szyby i szyba tylna.

Obowiązkowe jest zastosowanie folii przeciwodpryskowej dla seryjnych szyb bocznych i tylnej. Dozwolone jest użycie szyb przyciemnianych i/lub folii przeciwodpryskowej dla szyb bocznych i tylnej. W takim przypadku, obowiązują przepisy ruchu drogowego. Rozmiar szyb nie może być zmieniony. Szyby w drzwiach nie muszą być otwieralne, zezwala się na usunięcie mechanizmów podnoszenia szyb. Drzwi muszą być odpowiednio dostosowane do zamontowania szyb. Dodatkowe zamocowania szyb mogą być stosowane. Musi zostać zachowane rozwiązanie seryjne silniczka i mechanizmu wycieraczek.

3.4.3. Widoczność do tyłu – zgodnie z art. 253.9 zał. „J” MKS FIA.

3.5. Ucho holownicze – zgodnie z art.253.10 zał. „J” MKS FIA.

3.6. Oświetlenie

Obowiązkowym oświetleniem są 2 światła pozycyjne przednie i 2 czerwone światło tylne z żarówką o mocy 21W które będą włączane w czasie opadów deszczu, 2 światła STOP, oraz przednie i tylne światła kierunkowskazów. Przednie lampy muszą być oklejone taśmą w formie krzyża. Oświetlenie musi być zamontowane w oryginalnym miejscu, oprócz świateł STOP, które mogą być założone przy tylnej szybie. Kształt i wymiary lamp nie mogą być zmienione.

3.7. Silnik.

Silnik musi pozostać zamontowany w miejscu oryginalnym. Oryginalna konstrukcja silnika, 2-cylindrowy silnik Fiata 126p , oryginalnie chłodzony powietrzem. Kompresor lub turbodoładowanie są zabronione. Dopuszcza się dodatkowy system chłodzenia oleju ( zewnętrzny filtr i chłodnicę oleju ) oraz dowolną miskę oleju.

3.7.1. Odpowietrzenie silnika

Musi być wprowadzone do zbiornika zbierającego. Musi on mieć pojemność co najmniej 2 l. Pojemnik ten musi być wykonany bądź z przeźroczystego plastyku, bądź posiadać przeźroczysty wziernik. Bagnet oleju musi być zabezpieczony przed wypadnięciem.

3.8. Akumulator

3.8.1. Mocowanie akumulatora

Akumulator musi być solidnie zamocowany w miejscu mocowania fabrycznego, a jego bieguny muszą być zabezpieczone przed zwarciem. Jeżeli został przeniesiony z oryginalnego miejsca, do kabiny pasażerskiej to musi być typu suchego oraz musi być osłonięty specjalną plastikową obudową zamocowaną niezależnie.

3.9. Pompa paliwa

Elektryczne pompy paliwa są dozwolone tylko w Dywizji 1 oraz 2 , lecz nie mogą być zamontowane w kabinie samochodu. Wszystkie pompy paliwowe mogą działać wyłącznie gdy silnik pracuje. Wyjątkiem jest uruchamianie silnika.

3.9.1. Przewody paliwowe – rodzaj, sposób montażu – art. 253.3 zał. „J” MKS FIA.

3.10. Deska rozdzielcza

Musi posiadać oryginalny fabryczny kształt. Zegary w desce umieszczać można dowolnie, również dodając inne zegary.

3.11. Układ kierowniczy

Kierownica jest dowolna. Urządzenia zabezpieczającego przed kradzieżą muszą być usunięte. Sposób mocowania kolumny kierownicy do nadwozia musi pozostać oryginalny. Dopuszcza się zmiany układu kierowniczego na układ kierowniczy z przekładnią zębatkową z Fiata 126 Bis (lub z wersji eksportowej).

3.12. Zawieszenie

Dozwolone lub zabronione zmiany zawieszenia są opisane w art. 4.7 (Dywizja 0) , 5.7 (Dywizja 1)  i 6.8 (Dywizja 2) dla odpowiedniej dywizji.

3.13. Układ hamulcowy – zgodnie z art. 253.4 zał. „J” MKS FIA.

3.14. Układ wydechowy
We wszystkich dywizjach układ wydechowy jest dowolny. Tłumik nie może być prowizoryczny, a spaliny muszą opuszczać układ tylko przez końcówkę. Maksymalny poziom głośności nie może przekraczać 96 dB.

3.15. Masa samochodu

Obowiązuje minimalna masa samochodu z kierowcą (i bez koła zapasowego), jak opisana w punktach 4.10 (Dywizja 0) , 5.9 (Dywizja 1)  i 6.10. (Dywizja 2) . Jest to rzeczywista masa samochodu z kierowcą i jego wyposażeniem. Stosowanie balastu jest dozwolone z zachowaniem następujących warunków:

W miejscu mocowania balastu musi być zastosowana płytka wzmacniająca o powierzchni min. 100 cm2 i grubości min. 3 mm, przy zastosowaniu balastu o masie do 20 kg należy go zamocować min. 2 śrubami, a balast o masie do 50 kg – min. 4 śrubami. Śruby min. M 10, oznaczenie wytrzymałości 8.8; w śrubach muszą być wykonane otwory do nałożenia plomb. Miejsce zainstalowania balastu musi być uzgodnione z Delegatem Technicznym PZM.

3.16. Wyposażenie bezpieczeństwa samochodu

3.16.1. Klatka bezpieczeństwa – konstrukcja, montaż, okładziny ochronne– zgodnie z art. 253.8 zał. „J” MKS FIA.

3.16.2. Siatka ochronna – zgodnie z art. 253.11 zał. „J” MKS FIA.

3.16.3. Wyłącznik prądu – zgodnie z art. 253.13 zał. „J” MKS FIA.

3.16.4. Pasy bezpieczeństwa – rodzaj, sposób montażu, eksploatacja – zgodnie z art. 253.6 zał. „J” MKS FIA.

3.16.5. Fotel kierowcy – rodzaj, sposób montażu – zgodnie z art. 253.16 zał. „J” MKS FIA. Fotel normy 8855/1999 może być używany 7 lat od daty produkcji, podanej na obowiązkowej etykiecie, bez dodatkowych przeglądów producenta.

3.16.6. System gaśniczy (gaśnica) – rodzaj, sposób montażu, oznakowanie – zgodnie z art. 253.7 zał. „J” MKS FIA.

3.16.6.1. Zabezpieczenie przeciwpożarowe – zgodnie z art. 253.15 zał. „J” MKS FIA.

3.16.7. Zbiornik paliwa

  • A) Seryjny zbiornik paliwa – musi być metalowym zbiornikiem, wypełnionym pianką zabezpieczającą, zamontowanym w oryginalnym miejscu, z seryjnym układem napełnienia i szczelnym korkiem.
  • B) Bezpieczny zbiornik paliwa – zezwala się na montaż bezpiecznego zbiornika paliwa w kabinie, w miejscu fotela pasażera, zgodnie z art. 253.14 zał. „J” MKS FIA.

4. SZCZEGÓŁOWY REGULAMIN TECHNICZNY DOT.SAMOCHODÓW DYWIZJI 0

4.1. Nadwozie.

Nie może być poszerzane. Przednie i tylne klapy muszą pozostać seryjne i musi zostać zachowany oryginalny sposób zamykania ( zawiasy ). Nie wolno modyfikować konstrukcji drzwi. Tapicerki drzwi i tylne boczki musza pozostać seryjne. Zezwala się na usunięcie elementów systemu ogrzewania począwszy od łącznika gumowego za obudową termostatu, aż do komory mieszania. Komora mieszania oraz nawiew na szybę musza pozostać oryginalne. Błotniki nie mogą być poszerzone, dopuszcza się jednak wyklepanie na zewnątrz rantów błotników.

4.2. Szyby.

Muszą pozostać seryjne. Przednia szyba musi być wyposażona w dwie wycieraczki.

4.2. Szyby.

Muszą pozostać seryjne. Przednia szyba musi być wyposażona w dwie wycieraczki.

4.3. Silnik.

Dopuszczone są silniki odpowiadające przepisom grupy „N” FIA. wraz z podanymi poniżej odstępstwami.
Wszystkie modyfikacje, które nie są wyraźnie dozwolone niniejszym regulaminem są zabronione.

  • Pojemność maksymalna silnika 662ccm (tzw. trzeci szlif 77,6mm)
  • Skok tłoka seryjny – 70,0 mm.
  • Korbowody — dopuszczone są jedynie korbowody seryjne (nieobrabiane) – bez pomiaru wagi.
  • Koło zamachowe — seryjne pochodzące z dowolnej wersji produkcyjnej PF 126P.
  • Wał korbowy — seryjny z dowolnej wersji produkcyjnej PF 126P — bez pomiaru wagi.
  • Głowica:
    • minimalna wysokość 85,0 mm
    • maksymalna średnica wylotu z kolektora wydechowego 33,0 mm
    • średnica wlotu do głowicy 30,0mm (+/- 1%)
    • zawory – średnica grzybka oraz średnica trzonka – wymiary homologowane ( średnica grzybka zaworu ssącego maksymalnie 33,15 mm , średnica wewnętrzna gniazda zaworu ssącego maksymalnie 29,00 mm. Średnica grzybka zaworu wydechowego maksymalnie 28,15 mm, średnica gniazda zaworu wydechowego maksymalnie 24,00 mm.
    • Pozostałe wymiary — dowolne.
    • Uszczelka głowicy — nie podlega weryfikacji.
  • Duże koło rozrządu — dowolne.
  • Wałek rozrządu — dowolny.
  • Pokrywa filtra powietrza wraz z resztą dolotu do gaźnika – seryjna z dowolnością w zakresie stosowania tłumika szmerów lub seryjnej rurki od PF 126P 600cm3.
  • Zezwala się na modyfikacje wewnątrz górnej pokrywy dmuchawy.
  • Gaźnik – seryjny, jednakże dopuszcza się dowolne dysze powietrzne i paliwowe w gaźniku, oraz zastosowanie tzw. uszczelki-nieprzelewki. Średnica gaźnika przy przepustnicy maksymalnie 28,00 mm. Maksymalna średnica zwężki gaźnika 23.00 mm.,
  • Układ zasilania paliwem — seryjny.
  • Obudowa termostatu i termostat — dowolne.
  • Prądnica /alternator — nie podlega weryfikacji.
  • Koło pasowe napędu prądnicy/alternatora — seryjne.
  • W przypadku stosowania zapłonu elektronicznego można stosować tylko fabryczne moduły Nanoplex stosowane w PF 126P EL oraz ELX.
  • Dopuszcza się dodatkowy system chłodzenia oleju ( zewnętrzny filtr  i chłodnicę oleju )
  • Miska oleju – dowolna

4.4. Skrzynia biegów.

4-biegowa + wsteczny bieg. Dopuszczone są jedynie seryjne przełożenia poszczególnych biegów i przełożenie główne 8/39 . Założenie kardanów jest zabronione.

4.5. Zbiornik paliwa.

Musi pozostać seryjny.

4.6. Koła.

Średnica felg obowiązkowo musi wynosić 12” lub 13″. Szerokość felg musi być maksymalnie 6”. Opony muszą być dopuszczone do użytkowania w ruchu drogowym. Górna część koła kompletnego położona powyżej jego osi, musi być zakryta przez błotniki przy pomiarze pionowym.

4.7. Zawieszenie.

Typ zawieszenia musi zostać jak zamontowany fabrycznie. Obowiązkowo należy obniżyć zawieszenie. Dopuszcza się zmianę amortyzatorów na amortyzatory sportowe. Nie wolno montować niezależnego zawieszenia, lub zawieszenia z innego samochodu. Dopuszcza się wzmacnianie elementów zawieszenia oraz podwozia w miejscu ich mocowania.

4.8. Układ hamulcowy.

Musi pozostać seryjny.

4.9. Układ wydechowy.

Obowiązuje pkt. 3.14. Regulaminu Technicznego MT.

4.10. Masa.

Minimalna masa samochodu z kierowcą wynosi 630 kg.

5. SZCZEGÓŁOWY REGULAMIN TECHNICZNY DOT. SAMOCHODÓW DYWIZJI 1

5.1. Nadwozie.

Przednie i tylne klapy mogą być zmienione na klapy z laminatu. Przednie spojlery umieszczone poniżej osi kół, ewentualnie połączone z poszerzeniami błotników są dozwolone.

5.2. Szyby.

Dopuszcza się zastosowanie „szyb” z poliwęglanu o grubości min. 3 mm. Przednia szyba musi być wyposażona w co najmniej jedną wycieraczkę. W przypadku dwóch wycieraczek, wycieraczki mogą być ze sobą łączone.

5.3. Silnik.

Pojemność maksymalna silnika 662ccm (tzw. trzeci szlif). Dopuszcza się przeróbki na podstawie seryjnie zamontowanych w Fiacie 126p cylindrów, tłoków, korbowodów, głowicy i gaźnika (z seryjnym kolektorem dolotowym). Dopuszcza się zmianę wałka rozrządu, sprzęgła i zmianę ciężaru koła zamachowego. Dopuszcza się tylko 1 wałek rozrządu który ma być zamontowany w oryginalnym przeznaczonym miejscu. Nie dopuszcza się zmiany skoku seryjnego wału korbowego. Zezwala się na zmianę koła pasowego silnika oraz alternatora lub prądnicy na dowolne — rodzaj paska również dowolny. Zezwala się na stosowanie dowolnych korbowodów.

5.4. Skrzynia biegów.

4-biegowa + wsteczny bieg. Wybór przełożeń dowolny. Założenie kardanów jest zabronione. Sterowanie sprzęgłem musi być typu mechanicznego.

5.5. Zbiornik paliwa.

Obowiązuje pkt. 3.16.7. Regulaminu Technicznego MT.

5.6. Koła.

Średnica felg obowiązkowo musi wynosić 12” lub 13”. Szerokość felg musi być maksymalnie 6”. Opony muszą być dopuszczone do użytkowania w ruchu drogowym. Górna część koła kompletnego położona powyżej jego osi, musi być zakryta przez błotniki przy pomiarze pionowym. Błotniki mogą być poszerzone.

5.7. Zawieszenie.

Typ zawieszenia musi zostać jak zamontowany fabrycznie. Obowiązkowo należy obniżyć zawieszenie. Dopuszcza się zmianę amortyzatorów na amortyzatory sportowe. Nie wolno montować niezależnego zawieszenia lub zawieszenia z innego samochodu. Dopuszcza się wzmacnianie elementów zawieszenia oraz podwozia w miejscu ich mocowania, oraz zastąpienie tulei metalowo-gumowych na elementy wykonane z tworzyw sztucznych o twardości takiej samej, bądź większej niż tuleje seryjne, lub na elementy metalowe, np. uniball.

5.8. Układ hamulcowy.

Musi pozostać seryjny. Dopuszcza się zmianę tylnych bębnów na aluminiowe, a także zastąpienie seryjnej pompy hamulcowej na pompę o numerze katalogowym LM70135 o średnicy 20,6mm.

5.9. Masa.

Minimalna masa samochodu z kierowcą wynosi 630 kg.

6. SZCZEGÓŁOWY REGULAMIN TECHNICZNY DOT. SAMOCHODÓW DYWIZJI 2

6.1. Nadwozie.

Przednie i tylne klapy mogą być zmienione na klapy z laminatu. Przednie spojlery umieszczone poniżej osią kół, ewentualnie połączone z poszerzeniami błotników są dozwolone. Błotniki mogą być poszerzone.

6.2. Szyby.

Dopuszcza się zastosowanie „szyb” z poliwęglanu o grubości min. 3 mm. Przednia szyba musi być wyposażona w co najmniej jedną wycieraczkę. W przypadku dwóch wycieraczek, wycieraczki mogą być ze sobą łączone.

6.3. Silnik.

Pojemność maksymalna silnika 850ccm. Dopuszcza się zmianę cylindrów, tłoków, korbowodów, i parametrów wału korbowego – w ramach pojemności maksymalnej. Dopuszcza się zmianę głowicy i gaźnika, wałka rozrządu, sprzęgła i zmianę ciężaru koła zamachowego. Dopuszcza się tylko 1 wałek rozrządu który ma być zamontowany w oryginalnym przeznaczonym miejscu. Zezwala się na stosowanie wtrysku paliwa.

Od sezonu 2020 punkt 6.3 niniejszego regulaminu przyjmuje następujące brzmienie:

Samochody muszą mieć oryginalną konstrukcję silnika i oryginalny system chłodzenia: 2-cylindrowy 4- zaworowy silnik „maluchowski”, oryginalnie chłodzony powietrzem. Silnik musi pozostać zamontowany w miejscu oryginalnym. Pojemność maksymalna 850 cm3. Dopuszcza się zmianę cylindrów, tłoków, korbowodów, głowicy, wału korbowego, sprzęgła oraz koła zamachowego. Dopuszcza się tylko 1 (jeden) dowolny wałek rozrządu, który może być zamontowany w oryginalnie przeznaczonym miejscu lub w głowicy. Napęd wałka rozrządu jest dowolny. Zezwala się na stosowanie dowolnego gaźnika lub wtrysku paliwa.

6.4. Skrzynia biegów.

Skrzynia oraz układ przeniesienia napędu jest dowolny, co do ilości i wyboru przełożeń. Sekwencyjne sterowanie skrzynią biegów jest zabronione. Założenie kardanów jest dozwolone. Sterowanie sprzęgłem musi być typu mechanicznego.

6.5. Zbiornik paliwa.

Obowiązuje pkt. 3.16.7. Regulaminu Technicznego MT.

6.6. Układ kierowniczy.

Dopuszcza się montaż mechanizmu szybkiego zwolnienia kierownicy składający się z kołnierza koncentrycznego do osi kierownicy, koloru żółtego uzyskany przez anodowanie, lub jakieś inne trwałe pokrycie, oraz być zainstalowany na kolumnie kierowniczej za kierownicą. Mechanizm ten musi być obsługiwany przez pociągnięcie kołnierza wzdłuż osi kierownicy.

6.7. Koła.

Rodzaj felg i opon jest dowolny, tak jak ich szerokość, natomiast ich średnica musi odpowiadać: 10”, 12” lub 13”. Obowiązkowo styl felg musi odpowiadać epoce samochodu lub pochodzić ze starszej epoki. Górna część koła kompletnego położona powyżej jego osi, musi być zakryta przez błotniki przy pomiarze pionowym.

6.8. Zawieszenie.

Może być zmienione na zawieszenie niezależne pod warunkiem, że zawieszenie pochodzi z wyspecjalizowanego warsztatu i jest skonstruowane specjalnie dla Fiata 126. Dopuszcza się wzmacnianie elementów zawieszenia oraz podwozia w miejscu ich mocowania, oraz zastąpienie tulei metalowo-gumowych na elementy wykonane z tworzyw sztucznych o twardości takiej samej bądź większej niż tuleje seryjne, lub na elementy metalowe, np. uniball. Dozwolone jest również zastosowanie stabilizatora osi przedniej i tylnej.

6.9. Układ hamulcowy.

Dopuszcza się modyfikację układu hamulcowego przedniego i tylnego. Układ hamulcowy musi pozostać dwuobwodowy układ uruchamiany tym samym pedałem. Na przedniej osi muszą być zamontowane hamulce tarczowe, minimalna średnica tarczy 200 mm.

6.10. Masa.

Minimalna masa samochodu z kierowcą wynosi 600 kg.