Maluch-Trophy rozgrywany jest w ramach klasy historycznej WSMP oraz wybranych przez organizatora dwóch rund GSMP. Wszystkie zawody będą odbywać się w oparciu o regulamin ramowy WSMP. Nadzór nad przebiegiem Maluch Trophy sprawuje Główna Komisja Sportu Samochodowego PZM (GKSS). Dopuszcza się wszystkie wersje Fiata 126p włoskie i polskie, z silnikami chłodzonymi powietrzem oraz Fiata 500. Brak ograniczenia roku produkcji.
Zawody Maluch Trophy w sezonie 2023 odbędą się zgodnie z kalendarzem:
RUNDA | DATA | LOKALIZACJA |
Wyścig Górski Prządki | 5–7.05.2023 | Korczyna |
1 i 2 runda WSMP | 26–28.05.2023 | Tor Poznań |
3 i 4 runda WSMP | 16-18.06.2023 | Tor Poznań |
5 i 6 runda WSMP | 14-16.07.2023 | Tor Poznań |
7 i 8 runda WSMP | 18-20.08.2023 | Slovakiaring |
Wyścig Górski Szczawne | 15-17.09.2023 | Szczawne |
9 i 10 runda WSMP | 29.09-1.10.2023 | Tor Poznań |
Grupa Maluch Trophy jest klasą historyczną WSMP, gdzie dopuszcza się podział na następujące dywizje (tylko w przypadku zebrania się 5 zawodników w danej dywizji):
Każdy zawodnik jest zobowiązany do umieszczenia reklamy organizatora na samochodzie sportowym, w szczególności naklejka www.maluch- trophy.pl umieszczona z przodu samochodu na pasie przedniej szyby oraz z tyłu samochodu na tylnej klapie, pod kratkami. Wszystkie naklejki są udostępniane przez organizatora. Kierowca może uwolnić się od tego obowiązku poprzez uiszczenie opłaty w wysokości dwukrotnego wpisowego.
zgodne z Załącznikiem L do MKS rozdział 3.
Jakiekolwiek zmiany struktury nośnej nadwozia samonośnego są niedozwolone. Szczegóły zmian w szkielecie nadwozia muszą być uzgodnione z delegatem technicznym WSMP. Konstrukcja musi zostać taka, jaka była oryginalnie: zmiana na ramę rurową z nadwoziem z laminatu jest zabroniona. Zezwala się na usunięcie fotela pasażera, tylnej kanapy, wykładzin i wygłuszeń, oraz masy bitumicznej z wnętrza nadwozia, a także fabrycznej konserwacji podwozia. Nawiew na szybę musi być sprawny. Nadwozie nie może być wzmocnione przez dodanie materiału, może jednak być obspawane.
Musi być dopuszczona do ruchu na drogach publicznych, o czym świadczy oznakowanie. Szyba przednia musi być wykonana ze szkła warstwowego „klejonego”. Mogą być zastosowane dodatkowe mocowania przedniej szyby. Dozwolony jest pas przeciwsłoneczny na szybie przedniej pod warunkiem, że umożliwia on kierowcy widzenie sygnalizacji.
Obowiązkowe jest zastosowanie folii przeciwodpryskowej dla seryjnych szyb bocznych i tylnej. Dozwolone jest użycie szyb przyciemnianych i/lub folii przeciwodpryskowej dla szyb bocznych i tylnej. W takim przypadku, obowiązują przepisy ruchu drogowego. Rozmiar szyb nie może być zmieniony. Szyby w drzwiach nie muszą być otwieralne, zezwala się na usunięcie mechanizmów podnoszenia szyb. Drzwi muszą być odpowiednio dostosowane do zamontowania szyb. Dodatkowe zamocowania szyb mogą być stosowane. Musi zostać zachowane rozwiązanie seryjne silniczka i mechanizmu wycieraczek.
Obowiązkowym oświetleniem są 2 światła pozycyjne przednie i 2 czerwone światło tylne z żarówką o mocy 21W które będą włączane w czasie odpadów deszczu, 2 światła STOP, oraz przednie i tylne światła kierunkowskazów. Przednie lampy muszą być oklejone taśmą w formie krzyża lub folią. Oświetlenie musi być zamontowane w oryginalnym miejscu, oprócz świateł STOP, które mogą być założone przy tylnej szybie. Kształt i wymiary lamp nie mogą być zmienione.
Silnik musi pozostać zamontowany w miejscu oryginalnym. Oryginalna konstrukcja silnika, 2-cylindrowy silnik Fiata 126p i Fiata 500, oryginalnie chłodzony powietrzem. Kompresor lub turbodoładowanie są zabronione. Dopuszcza się dodatkowy system chłodzenia oleju ( zewnętrzny filtr i chłodnicę oleju ) oraz dowolną miskę oleju.
Musi być wprowadzone do zbiornika zbierającego. Musi on mieć pojemność co najmniej 2 l. Pojemnik ten musi być wykonany bądź z przeźroczystego plastyku, bądź posiadać przeźroczysty wziernik. Bagnet oleju musi być zabezpieczony przed wypadnięciem.
Akumulator musi być solidnie zamocowany w miejscu mocowania fabrycznego lub w kabinie na miejscu pasażera, a jego bieguny muszą być zabezpieczone przed zwarciem. Jeżeli został przeniesiony z oryginalnego miejsca, do kabiny pasażerskiej to akumulator musi być typu suchego, to i musi być osłonięty specjalną plastikową obudową zamocowaną niezależnie.
Elektryczne pompy paliwa są dozwolone tylko w Dywzji 1 oraz 2, lecz nie mogą być zamontowane w kabinie samochodu. Wszystkie pompy paliwowe mogą działać wyłącznie gdy silnik pracuje. Wyjątkiem jest uruchamianie silnika.
W Dywizji 0 i 1 musi posiadać oryginalny kształt zbliżony do budowy seryjnej. Zegary w desce umieszczać można dowolnie, również dodając inne zegary. W D2 może mieć kształt zbliżony do budowy seryjnej deski rozdzielczej.
Kierownica jest dowolna. Urządzenia zabezpieczającego przed kradzieżą muszą być usunięte. Sposób mocowania kolumny kierownicy do nadwozia musi pozostać oryginalny. Dopuszcza się zmiany układu kierowniczego na układ kierowniczy z przekładnią zębatkową z Fiata 126 Bis (lub z wersji eksportowej).
Dozwolone lub zabronione zmiany zawieszenia są opisane w art. 4.7, 5.7 i 6.8 dla odpowiedniej dywizji.
We wszystkich dywizjach układ wydechowy jest dowolny. Tłumik nie może być prowizoryczny, a spaliny muszą opuszczać układ tylko przez końcówkę. Maksymalny poziom głośności nie może przekraczać 96 dB.
Obowiązuje minimalna masa samochodu z kierowcą (i bez koła zapasowego), jak opisana w punktach 4.10, 5.9 i 6.10. Jest to rzeczywista masa samochodu z kierowcą i jego wyposażeniem. Stosowanie balastu jest dozwolone z zachowaniem następujących warunków: w miejscu mocowania balastu musi być zastosowana płytka wzmacniająca o powierzchni min. 100 cm2 i grubości min. 3 mm, przy zastosowaniu balastu o masie do 20 kg należy go zamocować min. 2 śrubami, a balast o masie do 50 kg – min. 4 śrubami. Śruby min. M 10, oznaczenie wytrzymałości 8.8; w śrubach muszą być wykonane otwory do nałożenia plomb. Miejsce zainstalowania balastu musi być uzgodnione z Delegatem Technicznym PZM.
Pojemność maksymalna silnika 662ccm (tzw. trzeci szlif), skok tłoka 70,0 mm.
Korbowody — dopuszczone są jedynie korbowody seryjne (nieobrabiane) – bez pomiaru wagi, Koło zamachowe — seryjne pochodzące z dowolnej wersji produkcyjnej PF 126P
Wał korbowy — seryjny z dowolnej wersji produkcyjnej PF 126P — bez pomiaru wagi,
Głowica – minimalna wysokość 85,0 mm, maksymalna średnica wylotu z kolektora wydechowego 33,0 mm „średnica wlotu do głowicy 30,0mm (+/- 1%),
Zawory – średnica grzybka oraz średnica trzonka – wymiary homologowane ( średnica grzybka zaworu ssącego maksymalnie 33,15 mm , średnica wewnętrzna gniazda zaworu ssącego maksymalnie 29,00 mm. Średnica grzybka zaworu wydechowego maksymalnie 28,15 mm, średnica gniazda zaworu wydechowego maksymalnie 24,00 mm. Pozostałe wymiary — dowolne,
Uszczelka głowicy — nie podlega weryfikacji, Duże koło rozrządu — dowolne,
Wałek rozrządu — dowolny,
Pokrywa filtra powietrza wraz z resztą dolotu do gaźnika – seryjna z dowolnością w zakresie stosowania tłumika szmerów lub seryjnej rurki od PF 126P 600cm3. Zezwala się na modyfikacje wewnątrz górnej pokrywy dmuchawy.
Gaźnik – seryjny, jednakże dopuszcza się dowolne dysze powietrzne i paliwowe w gaźniku, oraz zastosowanie tzw. uszczelki-nie przelewki. Średnica gaźnika przy przepustnicy maksymalnie 28,00 mm. Maksymalna średnica zwężki gaźnika 23.00 mm.,
Układ zasilania paliwem — seryjny,
Obudowa termostatu i termostat — dowolne, Prądnica /alternator — nie podlega weryfikacji,
Koło pasowe napędu prądnicy/alternatora — seryjne,
W przypadku stosowania zapłonu elektronicznego można stosować tylko fabryczne moduły nanoplex stosowane w PF 126P EL oraz ELX. Dopuszcza się dodatkowy system chłodzenia oleju (zewnętrzny filtr i chłodnicę oleju).
Miska oleju-dowolna.
Minimalna masa samochodu wynosi 630 kg.
Samochody muszą mieć oryginalną konstrukcję silnika i oryginalny system chłodzenia: 2-cylindrowy 4-zaworowy silnik „maluchowski”, oryginalnie chłodzony powietrzem. Silnik musi pozostać zamontowany w miejscu oryginalnym. Pojemność maksymalna 850 cm3. Dopuszcza się zmianę cylindrów, tłoków, korbowodów, głowicy, wału korbowego, sprzęgła oraz koła zamachowego. Dopuszcza się tylko 1 (jeden) dowolny wałek rozrządu, który może być zamontowany w oryginalnie przeznaczonym miejscu lub w głowicy. Napęd wałka rozrządu jest dowolny. Zezwala się na stosowanie dowolnego gaźnika lub wtrysku paliwa.
Maluch-Trophy rozgrywany jest w ramach klasy historycznej WSMP oraz wybranych przez organizatora dwóch rund GSMP. Wszystkie zawody będą odbywać się w oparciu o regulamin ramowy WSMP. Nadzór nad przebiegiem Maluch Trophy sprawuje Główna Komisja Sportu Samochodowego PZM (GKSS). Dopuszcza się wszystkie wersje Fiata 126p włoskie i polskie, z silnikami chłodzonymi powietrzem oraz Fiata 500. Brak ograniczenia roku produkcji.
Zawody Maluch Trophy w sezonie 2023 odbędą się zgodnie z kalendarzem:
RUNDA | DATA | LOKALIZACJA |
Wyścig Górski Prządki | 5–7.05.2023 | Korczyna |
1 i 2 runda WSMP | 26–28.05.2023 | Tor Poznań |
3 i 4 runda WSMP | 16-18.06.2023 | Tor Poznań |
5 i 6 runda WSMP | 14-16.07.2023 | Tor Poznań |
7 i 8 runda WSMP | 18-20.08.2023 | Slovakiaring |
Wyścig Górski Szczawne | 15-17.09.2023 | Szczawne |
9 i 10 runda WSMP | 29.09-1.10.2023 | Tor Poznań |
Grupa Maluch Trophy jest klasą historyczną WSMP, gdzie dopuszcza się podział na następujące dywizje (tylko w przypadku zebrania się 5 zawodników w danej dywizji):
Każdy zawodnik jest zobowiązany do umieszczenia reklamy organizatora na samochodzie sportowym, w szczególności naklejka www.maluch- trophy.pl umieszczona z przodu samochodu na pasie przedniej szyby oraz z tyłu samochodu na tylnej klapie, pod kratkami. Wszystkie naklejki są udostępniane przez organizatora. Kierowca może uwolnić się od tego obowiązku poprzez uiszczenie opłaty w wysokości dwukrotnego wpisowego.
zgodne z Załącznikiem L do MKS rozdział 3.
Jakiekolwiek zmiany struktury nośnej nadwozia samonośnego są niedozwolone. Szczegóły zmian w szkielecie nadwozia muszą być uzgodnione z delegatem technicznym WSMP. Konstrukcja musi zostać taka, jaka była oryginalnie: zmiana na ramę rurową z nadwoziem z laminatu jest zabroniona. Zezwala się na usunięcie fotela pasażera, tylnej kanapy, wykładzin i wygłuszeń, oraz masy bitumicznej z wnętrza nadwozia, a także fabrycznej konserwacji podwozia. Nawiew na szybę musi być sprawny. Nadwozie nie może być wzmocnione przez dodanie materiału, może jednak być obspawane.
Musi być dopuszczona do ruchu na drogach publicznych, o czym świadczy oznakowanie. Szyba przednia musi być wykonana ze szkła warstwowego „klejonego”. Mogą być zastosowane dodatkowe mocowania przedniej szyby. Dozwolony jest pas przeciwsłoneczny na szybie przedniej pod warunkiem, że umożliwia on kierowcy widzenie sygnalizacji.
Obowiązkowe jest zastosowanie folii przeciwodpryskowej dla seryjnych szyb bocznych i tylnej. Dozwolone jest użycie szyb przyciemnianych i/lub folii przeciwodpryskowej dla szyb bocznych i tylnej. W takim przypadku, obowiązują przepisy ruchu drogowego. Rozmiar szyb nie może być zmieniony. Szyby w drzwiach nie muszą być otwieralne, zezwala się na usunięcie mechanizmów podnoszenia szyb. Drzwi muszą być odpowiednio dostosowane do zamontowania szyb. Dodatkowe zamocowania szyb mogą być stosowane. Musi zostać zachowane rozwiązanie seryjne silniczka i mechanizmu wycieraczek.
Obowiązkowym oświetleniem są 2 światła pozycyjne przednie i 2 czerwone światło tylne z żarówką o mocy 21W które będą włączane w czasie odpadów deszczu, 2 światła STOP, oraz przednie i tylne światła kierunkowskazów. Przednie lampy muszą być oklejone taśmą w formie krzyża lub folią. Oświetlenie musi być zamontowane w oryginalnym miejscu, oprócz świateł STOP, które mogą być założone przy tylnej szybie. Kształt i wymiary lamp nie mogą być zmienione.
Silnik musi pozostać zamontowany w miejscu oryginalnym. Oryginalna konstrukcja silnika, 2-cylindrowy silnik Fiata 126p i Fiata 500, oryginalnie chłodzony powietrzem. Kompresor lub turbodoładowanie są zabronione. Dopuszcza się dodatkowy system chłodzenia oleju ( zewnętrzny filtr i chłodnicę oleju ) oraz dowolną miskę oleju.
Musi być wprowadzone do zbiornika zbierającego. Musi on mieć pojemność co najmniej 2 l. Pojemnik ten musi być wykonany bądź z przeźroczystego plastyku, bądź posiadać przeźroczysty wziernik. Bagnet oleju musi być zabezpieczony przed wypadnięciem.
Akumulator musi być solidnie zamocowany w miejscu mocowania fabrycznego lub w kabinie na miejscu pasażera, a jego bieguny muszą być zabezpieczone przed zwarciem. Jeżeli został przeniesiony z oryginalnego miejsca, do kabiny pasażerskiej to akumulator musi być typu suchego, to i musi być osłonięty specjalną plastikową obudową zamocowaną niezależnie.
Elektryczne pompy paliwa są dozwolone tylko w Dywzji 1 oraz 2, lecz nie mogą być zamontowane w kabinie samochodu. Wszystkie pompy paliwowe mogą działać wyłącznie gdy silnik pracuje. Wyjątkiem jest uruchamianie silnika.
W Dywizji 0 i 1 musi posiadać oryginalny kształt zbliżony do budowy seryjnej. Zegary w desce umieszczać można dowolnie, również dodając inne zegary. W D2 może mieć kształt zbliżony do budowy seryjnej deski rozdzielczej.
Kierownica jest dowolna. Urządzenia zabezpieczającego przed kradzieżą muszą być usunięte. Sposób mocowania kolumny kierownicy do nadwozia musi pozostać oryginalny. Dopuszcza się zmiany układu kierowniczego na układ kierowniczy z przekładnią zębatkową z Fiata 126 Bis (lub z wersji eksportowej).
Dozwolone lub zabronione zmiany zawieszenia są opisane w art. 4.7, 5.7 i 6.8 dla odpowiedniej dywizji.
We wszystkich dywizjach układ wydechowy jest dowolny. Tłumik nie może być prowizoryczny, a spaliny muszą opuszczać układ tylko przez końcówkę. Maksymalny poziom głośności nie może przekraczać 96 dB.
Obowiązuje minimalna masa samochodu z kierowcą (i bez koła zapasowego), jak opisana w punktach 4.10, 5.9 i 6.10. Jest to rzeczywista masa samochodu z kierowcą i jego wyposażeniem. Stosowanie balastu jest dozwolone z zachowaniem następujących warunków: w miejscu mocowania balastu musi być zastosowana płytka wzmacniająca o powierzchni min. 100 cm2 i grubości min. 3 mm, przy zastosowaniu balastu o masie do 20 kg należy go zamocować min. 2 śrubami, a balast o masie do 50 kg – min. 4 śrubami. Śruby min. M 10, oznaczenie wytrzymałości 8.8; w śrubach muszą być wykonane otwory do nałożenia plomb. Miejsce zainstalowania balastu musi być uzgodnione z Delegatem Technicznym PZM.
Pojemność maksymalna silnika 662ccm (tzw. trzeci szlif), skok tłoka 70,0 mm.
Korbowody — dopuszczone są jedynie korbowody seryjne (nieobrabiane) – bez pomiaru wagi, Koło zamachowe — seryjne pochodzące z dowolnej wersji produkcyjnej PF 126P
Wał korbowy — seryjny z dowolnej wersji produkcyjnej PF 126P — bez pomiaru wagi,
Głowica – minimalna wysokość 85,0 mm, maksymalna średnica wylotu z kolektora wydechowego 33,0 mm „średnica wlotu do głowicy 30,0mm (+/- 1%),
Zawory – średnica grzybka oraz średnica trzonka – wymiary homologowane ( średnica grzybka zaworu ssącego maksymalnie 33,15 mm , średnica wewnętrzna gniazda zaworu ssącego maksymalnie 29,00 mm. Średnica grzybka zaworu wydechowego maksymalnie 28,15 mm, średnica gniazda zaworu wydechowego maksymalnie 24,00 mm. Pozostałe wymiary — dowolne,
Uszczelka głowicy — nie podlega weryfikacji, Duże koło rozrządu — dowolne,
Wałek rozrządu — dowolny,
Pokrywa filtra powietrza wraz z resztą dolotu do gaźnika – seryjna z dowolnością w zakresie stosowania tłumika szmerów lub seryjnej rurki od PF 126P 600cm3. Zezwala się na modyfikacje wewnątrz górnej pokrywy dmuchawy.
Gaźnik – seryjny, jednakże dopuszcza się dowolne dysze powietrzne i paliwowe w gaźniku, oraz zastosowanie tzw. uszczelki-nie przelewki. Średnica gaźnika przy przepustnicy maksymalnie 28,00 mm. Maksymalna średnica zwężki gaźnika 23.00 mm.,
Układ zasilania paliwem — seryjny,
Obudowa termostatu i termostat — dowolne, Prądnica /alternator — nie podlega weryfikacji,
Koło pasowe napędu prądnicy/alternatora — seryjne,
W przypadku stosowania zapłonu elektronicznego można stosować tylko fabryczne moduły nanoplex stosowane w PF 126P EL oraz ELX. Dopuszcza się dodatkowy system chłodzenia oleju (zewnętrzny filtr i chłodnicę oleju).
Miska oleju-dowolna.
Minimalna masa samochodu wynosi 630 kg.
Samochody muszą mieć oryginalną konstrukcję silnika i oryginalny system chłodzenia: 2-cylindrowy 4-zaworowy silnik „maluchowski”, oryginalnie chłodzony powietrzem. Silnik musi pozostać zamontowany w miejscu oryginalnym. Pojemność maksymalna 850 cm3. Dopuszcza się zmianę cylindrów, tłoków, korbowodów, głowicy, wału korbowego, sprzęgła oraz koła zamachowego. Dopuszcza się tylko 1 (jeden) dowolny wałek rozrządu, który może być zamontowany w oryginalnie przeznaczonym miejscu lub w głowicy. Napęd wałka rozrządu jest dowolny. Zezwala się na stosowanie dowolnego gaźnika lub wtrysku paliwa.